Friday, January 6, 2012

Valpene og jeg - DT Scrap-Perra

Då och då får jag för mig att scrappa bilder från då jag var liten och när jag städade den här veckan för att göra huset klart för visning hittade jag några gamla foton på mig som jag hade skrivit ut.  Jag tror jag är ungefär två år, jag är hos mormor och morfor och insisterade på att leka i hundhagen med alla valparna.... Som ni ser går det sådär...... Valparna ville leka lite hårdare än vad jag tyckte om......





Har på den här layouten lekt med lite olika typer av mister, både Glimmer Mist  och Chalkboard glimmer mist från Tattered Angels samt lite Maya Road mist  samt grön Distress stains  (Pine Needles) som jag har splashat med och Aged Mahogny distress stains som jag har gjort stjärnor med med en The Crafters Workshop stencil. Ni kan se de gröna ränderna och den stora gröna splashen.  Jag har droppat mist från röret på flaskan, jag har hällt mist i toppen och hällt ut mist.  Har också använt en stämpel från Prima Marketing.  Stämpeldynan jag har använt är Archival Ink - Jet Black.




Har inte använt mig av några mönstrade papper den här gången, har i stället låtit färgerna samt tårtpapper och ostduken vara min fotomatta.  Dekorationerna runt bildet är chipboardfigurer från Ruby Rockit, Prima Canvas, twine, stickers från October Afternoon Sidewalk-Word Stickers, Cherry Blooms, blommor från Petaloo (tyvärr slut - finns kvar i rosa) samt lite Prima - SIIC - Blå/brun/grön.


The little ones är canvas från Prima. Har stansat ut ett Tim Holtz hjärta i Tim Holtz - GrungePaper 12"x12",  en diecut från Authentique paper  Journey- Icons, en Cherry Blooms , Prima - SIIC - Blå/brun/grön och Prima - Flower Market - Romantique blomma.


Ha en trevlig helg.


/Christin - Umenorskan

2 comments: