Friday, September 2, 2011

Mini canvas album - DT Scrap-Perra

I flera månader har ett canvasalbum legat hos mig och bara väntat att bli dekorerad, men jag har inte rikigt vågat, men den här veckan har jag äntligen satt i gång. Jag måste ursäkte dåliga foton, men hade bara Iphonen med mig när jag gjorde albumen. Här är det färdiga resultatet:

Albumet heter Pendant Banner Album och är ett canvasalbum från Maya Road. Jag har mistat med Tattered Angels mister i flera lager och använt lite olika saker som masker, lite GCD - Chip Art - stjärnor,  några Quickutz sirkeldies, och en Prima - Mask Stor nr 3  och lite annat smått och gott.  

Ovan på misten har jag stämplat med två serier av Glitz stämplar, Clearstamps - Distressing Set 1 och Clearstamps - Distressing Set 2 med Staz-on.


Så har jag dekorerad sidorna med lite doilies, stickers, blommor.  Visar här sidorna och listar upp vad jag har använt längst ner.

Mistable Canvas Sheet från Prima

På nästa sida har jag letat fram en gammal linblus som jag har skurit ut med cuttlebugen och mistat. Har man inte de nya mistables som finns så gör man egna.  På swirlen har jag först mistat och så använt Glimmer glam. 


side 6-7


side 8-9


side 10-11


siste side


Färdigt resultat

På framsidan har jag använt Chip Art - stjärnor från GCD Doilies,  Salt Air - Stickers från Cosmo Cricket, Teeny Alpha - Aqua Block från Glitz , Mini Market - Black & Cream från October Afternoon, Treasure Rae - Emerald Sea blommor från Prima,  Line Pearl Crystal - Midnight från Prima



No comments:

Post a Comment