Monday, March 14, 2011

Klare selv - GDT Creativica

Her er ukens gjeste-dt layout hos Creativica. Gå  in dit for å se mer hvordan jeg har laget layouten.

 
Har gjort en layout på dottern precis innan hon fyllde ett år. Det är två veckor innan hon ska börja på dagis och vi tänkte att det kanske var dags att se till att hon lärde sig äta själv, tidigare hade det varit så smidigt att mata henne. Så den här dagen sto makaroner på bordet till lunch och lilla A hade ju inga problem med att äta själv. Hon fick i sig hur mycket makaroner som helst.


Träffade ju Karin på mässan i Karlstad och fick med mig massa roliga band hem så nu kommer min första layout som visar lite vad man kan använda band till.




Ofta kombinerar man Maja Designs Sommartider papper som är ljusa med ganska pastelliga dekorationer, men jag tänkte den här gången satsa på lite mera starka färger och kombinera med olika material. På bakgrundspappret har jag använd Modeling paste som är vit för att få lite struktur, ovanpå det har jag klistrat grön washitejp i en cirkel. Streckade en cirkel med blyertspenna och lade flera rader med washitejp som jag skrynklade. Runt det mönstrade pappret har jag stansat med Martha Stewarts Doily lace. Jag har fusksytt lite och gjort hål för så att rita med en grön Zig-penna för det ska se ut som sömnad. Orkar inte dra fram min symaskin så jag gör hål i stället och ritar.


Det blev några lager med band och wellpapp. Det finns många roliga band i web-shoppen och ännu flera i den fysiska butiken.


För att visa hur mycket roligt man kan ha med band så har jag gjort en liten pom pom blomma med en brad i. Den är gjort med att jag har gluedottad i en cirkel. Här visar jag både framsida och baksida


När jag lekte mig med Modeling paste på det mönstrade pappret fick jag för mig hur roligt det ville vara att ha modeling paste på chipboard, och så har jag målat det med akrylfärg. För att ge hjärtat lite extra effekt så klistrade jag ditpom pom band för att det skulle stå lite mera fram.


Materiallista:


Mönstrade papper: Maja Design Sommartider Hallonsorbet, Maja Design Sommartider Iskall Saft
Dekorationer: Grön Washi tejp, Ljusblå Bomulls-spets, Rosa Gross-grain band, Gult zick zack band,Basic Grey - Wisteria - Brads, svart DYMO märkband
Cerise och orange pom pom (finns i butiken),
Alfabet:Thickers
Färg: W&N Artists Acrylic Modelling Paste, Zig Journal & Title - Olive Branch
Stansar:
Martha Stewart Doily Lace

Klistrigt: Dubbelhäftande tejp, stora Craft Foam Pads,
Verktyg:
Sax, DYMO, Skärmaskin

1 comment:

  1. Fantastisk herlig LO. Å det hjerte nede i hjørnet var virkelig litt av en dekorasjon. Kjempe stilig at fargene på bildet matcher fagren på båndet rundt bildet! :)

    ReplyDelete