Monday, February 7, 2011

GDT layout Lscrapbooking

I dag finns min senaste layout för Lscrapbooking ute i bloggen. Titta här



Jag har använt de härliga Glitz Hoopla-pappren och gjort en layout på min son. Han tycker inte det är utmaning nog att hoppa upp och ner på studsmattan - han vill helst hoppa ner från studsmattan och ner på mig som håller i kameran.

Scrapbooking Butik & Inspiration -Lscrapbooking.se
Som bakgrund har jag använt en stor del av en wellpappsrulle och så har rivit kanterna på Glitzpapperen, chalkat med svart och limmat fast på bakgrunden.

Alfabetet jag har använt kommer från Pink Paislee och heter Expression Weathered Wood - Cotton.
För att få den färgen jag ville på chipboardsalfabetet har jag chalkad det. 

Runt layouten har jag tagit ett snöre jag hittade hemma och fäst det med häftapparaten.  Jag har också stämplat lite under fotot och för att få med lite journaling som berättar lite mera om layouten har jag en journalingruta från Glitz, 

I mitten på blommorna har jag använt en Say it pearls center från Pirma.


Materiallista:
Glitz Hoopla paper, Glitz Design
Expressions Weathered Wood -Cotton, från Pink Paislee
Say it in pearls centers, rainbow, från Prima
wellpapp
snöre

No comments:

Post a Comment