Friday, February 18, 2011

Bade - GDT Scrap-Perra

Her er ukens gjeste-dt layout hos Scrap-Perra.

Förra veckan gjorde jag en sockersöt LO med rosa och gröna toner med serien Olivia från Basic Grey. Det är totalt 18 papper i serien och det går att köpa hela serien med alfabetstickers på en gång. Den här veckan tänkte jag visa samma serie, men i en lite tuffare form. När jag tittade på fotot först kände jag att det var misslyckad för hon var ju på väg ut ur bilden, men efter lite redigering och efter att det blev svartvitt så var jag mera nöjd med bilden.   




Her ser ni den oredigerade versionen - har bara krympt den lite. Tänket ni kunde se det som en liten påminnelse om hur mycket en extra redigering kan göra med ett foto, så inte bara skicka in foton för framkallning eller skriv ut utan att först ha jobbat lite med fotot i vare sig Photoshop, Photoscape, Picasa eller vilket program ni har på eran dator.




Som bas har jag använt svart cardstock och har ritat en vit kant med flit slarvigt för att rama det hela in.  Två olike Oivia papper finns på layouten, Amelia och Ashley fram och baksida. De små söta djuren är baksidan av Ashley pappret. Olikt mig har jag rivit bort lite kanter för att de söte så djuren skulle få plats.Thickersen kommer från Dear Lizzy och är i färgen Cherry.

Skissen som er brukt er fra Sketchy Thursday



Glemte helt vise vise journalingen i form av en liste som også skulle väre med. Her er de andre kravene

♥ Pink & Green or Red & Turquoise

♥ Hearts

♥ A list about something/someone you love



4 comments:

  1. Loving it - i LOVE how you worked the photo, kept the rest simple and allowed the focus on the SUBJECT!!

    Anne Pennington

    ReplyDelete
  2. ADORABLE! I loveeeeeeeee that photo, the pompoms and those hearts! Thanks sooooooooooooo much for playing along with Sketchy Thursdays! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

    ReplyDelete
  3. I love this layout! Love it! Thanks for playing along at Sketchy Thursdays!

    ReplyDelete
  4. I love your page, love how you edited your photo x

    ReplyDelete