Monday, February 7, 2011

6 måneders fotografering hjemme- GDT Creativica

Her kommer dagens layout jeg har blogget hos Creativica.  


Då och då får jag för mig att försöka fota dottern med ett vitt lakan bakom, men det är ganska sällan hon tycker det är någon ide att titta i kameran. Här i mars förra året tror jag nog att jag fotade 30-40 bilder och fick ingen där hon tittade rakt i kameran. Hon är här bara 6 månader och har sedan några veckor tidigare kunnat sitta stadigt, men det är tryggast att använda händerna för att hålla balansen lite.




Jag har använt papper från två olika tillvärkare. Både Maja Design och Freja Skapargård, var rutor på båda. Den gröna bordern som är under den vita spetsen kommer från förpackningen till en Primaswirl. Tänk att en använd förpackning är så bra som dekoration. Som rubrik har jag använt ett alfabet från Basic Grey - Wisteria. Alfabetet har en del som är ljusblå och en del som är lila. Hittade jättesnygga fjärilar i butiken och för att visa hur de flyger har jag använt en riktig söt stämpel från Fiskars.


Materiallista:


Cardstock: Vit
Alfabet: Alfabetsstickers från Basic Grey ur serien Wisteria.
Mönstrade papper: Maja Design Ska vi ta en fika - Björnbärskakor, Freja Skapargård - Vitsippa - Ruta
Dekorationer: Lila Wisteria - Brads från Basic Grey, Bvit bomulls-spets, gröna fjärilar
Stämpel: Garden Borders Clear Stamps från Fiskars
Stämpeldyna: Distressdyna
Verktyg: Skärmaskin, sax,

2 comments: